Чи варті довіри результати, засновані на даних, які неможливо підтвердити

Чи можливо захистити своє волевиявлення на виборах?

Чи варті довіри результати, засновані на даних, які неможливо підтвердити?

Коментар Романа із посиланням на статтю про VVPAT змусив мене продовжити аналіз виборчої системи. Так VVPAT частково нагадує нашу виборчу систему. Спочатку у мене виникло бажання перекласти ту статтю, але це була б ще одна стаття про “їхню систему”. Так 27 штатів у Америці користуються автоматизованою виборчою системою. Але як це стосується нас? Наша ж система і без автоматизації не має ніяких методів контролю крім спостереження, зате переповнена можливостями спотворення, як результатів, так і вхідних даних.

Я ніколи не вчитувався у зміст бланку бюлетеню для голосування, напевно як і більшість виборців. Можливо, довіряв, а можливо просто лінувався. А на виборах народних депутатів 2012 року вирішив все ж почитати, і з’ясував дивну для себе річ. Виявилося, що виборчі бюлетені на виборах народних депутатів 2012 року не мають нумерації.

На бланку бюлетеню та його корінці є номер округу, є номер дільниці, на корінці бюлетеню член виборчої комісії проставляє номер виборця у списку. От і вся нумерація. Наявність номерів округу і дільниці — це добре, вони хоча б позначають місце, де проходить голосування. Але якщо ці номери хтось намагається видати за нумерацію бланків, то це просто підміна понять.

Подивимося, що написано з цього приводу в нормативних документах.

1. Закон від 17.11.2011 року № 4061-VI “Про вибори народних депутатів України” зі змінами та доповненнями:

Стаття 30. Повноваження Центральної виборчої комісії. Пункт: 6) встановлює форми виборчих документів, затверджує зразки печаток та вивісок виборчих комісій, визначає порядок зберігання та передачі виборчих документів до відповідних державних архівних установ;

2. Постанова КМУ від 14.05.2012 р. № 456 “Деякі питання використання бланків цінних паперів, документів суворої звітності, господарська діяльність з виготовлення яких підлягає ліцензуванню”:

Постановою затверджено “Перелік бланків цінних паперів, документів суворої звітності, господарська діяльність з виготовлення яких підлягає ліцензуванню”.

Список 2. Бланки документів суворої звітності

Виборчий бюлетень для місцевих виборів
Виборчий бюлетень з виборів народних депутатів України
Виборчий бюлетень з виборів Президента України

3. Спільний Наказ Міністерства фінансів України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України N 98/118/740 від 25.11.1993 року “Про затвердження Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку”:

4. ВИМОГИ ДО ПОЛІГРАФІЧНОГО ВИКОНАННЯ БЛАНКІВ ЦІННИХ ПАПЕРІВ І ДОКУМЕНТІВ СУВОРОГО ОБЛІКУ

4.5. Цикл виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, включаючи виготовлення друкарських форм, зразків, нумерацію, обробку, повинен бути замкненим на одному підприємстві. Кооперація підприємств не дозволяється.

Як бачимо, законом “Про вибори народних депутатів України” ЦВК надано всі необхідні повноваження для встановлення форми виборчого бюлетеню.

Постановою про “Деякі питання використання бланків цінних паперів, документів суворої звітності, господарська діяльність з виготовлення яких підлягає ліцензуванню” бланк виборчого бюлетеню включено до переліку документів суворої звітності.

У Наказі “Про затвердження Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку” чітко визначено, що цикл виготовлення бланків документів суворого обліку включає нумерацію цих бланків. Нумерацію, саме бланків, а не проставляння на бланку номерів, які несуть суто інформативний характер і не дають можливості контролю самого документа. Номери округів і дільниць на виборчих бюлетенях — це не номери бюлетенів.

Стаття у Вікіпедії пояснює нумерацію як відображення, або як взаємно однозначну відповідність, що асоціює один елемент вхідної множини з одним і тільки одним елементом результуючої множини і навпаки, одному елементу результуючої множини співставляється один і лише один елемент вхідної множини.

Простіше кажучи, одиному бланку відповідає один номер, один номер проставляється на одному бланку. Відсутність нумерації — це можливість спотворення, приховування інформації.

Логічно виникає запитання. Чи можна називати “документом суворої звітності” документ, який не має ні серії, а ні номера? А немає номера — немає можливості контролю, немає контролю — немає відповідальності. То чи можна довіряти документу, за зміст якого ніхто не відповідає?

Якщо у вас виникає запитання, навіщо нумерувати бланки бюлетенів, пояснення можна знайти у попередньому дописі “Як захистити своє волевиявлення на виборах”.

Що далі? Писати до ЦВК немає бажання. Не хочеться отримати ще одну відписку-розповідь про те, що їм (ЦВК) чогось не вистачає та які вони “маленькі” і які в них “ручки кривенькі”.

Тож адресую це запитання політикам і депутатам. Матимуть при нагоді ще одну тему для обіцянок.

=-=-=-=-=
Powered by Blogilo

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: